viernes, 8 de febrero de 2013

Victus, una gran novel·la


Victus és la  primera novel·la en castellà d’Albert Sánchez Piñol (Barcelona, 1 de gener del 1965) l'antropòleg, africanista i escriptor català català que ha escrit obres com La pell freda (2000) o Pandora al Congo (2005). És de gènere històric i ha estat publicada per l’editorial La Campana a finals del 2012.  El llibre explica la història de Martí Zuviría, que amb 98 anys, narra des de Viena i just abans de la Revolució Francesa, les seves memòries com ajudant d’Antoni de Villarroel durant la Guerra de Successió. Té 608 pàgines, però es llegeixen ràpid, perquè la novel·la enganxa des de la primera pàgina fins a la darrera. El dia després d’acabar el llibre no em vaig poder estar de visitar el Mas Guinardó. No hi havia estat mai i reconec que em vaig emocionar imaginant-me que vivia a principis del XVIII. Una bandera estelada en una casa veïna em va fer veure que potser el passat és molt més proper del present del què ens pensem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario